De ijsprijs

ijsprijs1.jpg 

Afgelopen week rolde er een brief in de bus van de postcode loterij, met de mededeling dat de ijsprijs in onze straat gevallen was. Het online woordenboek van van Dale weet nog geen raad met dat woord, maar al snel begreep ik dat bij de plaatselijke Albert Heijn anderhalve liter Ben & Jerry ijs voor ons klaar stond. Winnen altijd leuk!!

Verhoogd comfort gevoelig….

bloemen.jpg

Vandaag liep ik weer eens door de natuur, luisterend naar een boek van Remco Claassen – Ik. Ergens halverwege het boek geeft hij een voorbeeld welke lading een woord soms individueel teweeg kan brengen en als voorbeeld noemt hij status. Aan dit woord hangen sommige mensen zich op en anderen hebben er  een vreemde allergie mee. Statusgevoeligheid heeft hij een nieuwe lading meegegeven nml: “verhoogd comfort gevoeligheid”. Ik kan er wel wat mee……

 

Pod-art

2groen-1.jpg 

“Het zou mooi zijn boeken te kopen als we de tijd om ze te lezen erbij konden kopen.”Schopenhauer zou dit gezegd hebben en voor veel managers vandaag de dag een herkenbaar probleem. De tijd ontbreekt om alle vakliteratuur in je domein van expertise te lezen, niet uit onwil, geen desinteresse, maar prioriteiten stellen gaan vaak ten koste van tijdsintensieve bezigheid als boeken lezen. Nieuwsgierig?? Kijk eens op WWW.PODWALKS.NL

win2.jpg

De buit is weer binnen

podjes1.jpg 

Volgende week weer podwalken met een mooi team, klinkt simpel maar wat is het??? Lees het op podwalk.nl Voor mij begint dan een paar dagen van te voren al het voorbereidende werk, pods laden, vol met groene stroom, en een luisterboek.

Dit keer lopen we “Eat that Frog”  door Brian Tracey (Engels gesproken, ISBN 978-1572707207) Bryan Tracy wordt ook wel de verkoopgoeroe genoemd, daarnaast behoort hij tot een van de time management autoriteiten. In zijn boek “Eat that frog” frist hij op een simpele manier het geheugen weer op met een soort best of time management. Doorspekt van mooie metaforen weet Tracy in 21 praktische stappen u uit de dagelijkse waan van de dag te houden en ook bewust te zijn van de belangrijkste digitale tijdsdieven (email, mobiele telefoons en Internet). Onder het motto:

Eet elke ochtend een grote levende kikker. 

Meerderen zetten me aan tot orakelen..

Vorige week kwam ik een aantal nieuwe mensen tegen, Sanne Roemer, Lylke de Vries en ook een goede bekende Gaston Serpenti. Allen op een of andere manier bezig met web 2.0, feeds etc, etc….. Maar ze hebben ook allemaal gemeen dat ze zijn vanuit hun authentieke kern. Begrijp nog niet veel van de feeds, maar het voelt wel lekker zoals de Starfish en de Spider the unstoppable power of leaderless organizations. Ik laat me daarom lekker inspireren het voelt als lucht, licht en lol.

lichtluchtlol.jpg

Daar gaan we dan!!

Op aanraden van mijn bloedbroeder Hennie van K start ik vanaf vandaag mijn verhalen onder het motto: the world according to Dick, oftewel het orakel spreekt Nostradickie.

dick-stolk.jpg